Proiectie asupra viitorului orasului, la Aeroportul Iasi

Dupa finalizarea cu succes a „Proiectului de dezvoltare si modernizare” finantat din fonduri europene, Aeroportul Iasi continua planurile de extindere ca sa raspunda noilor cerinte impuse de cresterea anterioara foarte rapida.

Astazi, 22 aprilie, la Aeroportul Iasi a avut loc o prezentare a ceea ce inseamna dezvoltarea continua a Aeroportului Iasi. S.C. ARTCA S.R.L., prin Arhitect Ionel Oancea, a prezentat, in fata presei, a conducerii si a partenerilor operationali ai aeroportului, viziunea de dezvoltare a motorului de crestere economica a Regiunii, si anume Aeroportul International Iasi.

In ultimii ani, Aeroportul Iasi a realizat toate demersurile necesare in vederea modernizarii, fiind chiar un exemplu de buna practica la nivel international. O preocupare majora – pe langa dezvoltarea in continuare a infrastructurii aeroportuare si a conectivitatii – este aceea de a echilibra beneficiile economice generate de aeroport si atentia acordata confortului pasagerilor, cu masurile de siguranta specifice domeniului nostru de activitate si cu masurile de protejare a mediului. Dupa finalizarea, in toamna anului trecut, a ultimului obiectiv din cadrul „Proiectului de dezvoltare si modernizare”, si anume terminalul nou de pasageri T3, s-a continuat activitatea de planificare si preconizare a cresterii continue, prin solicitarea publica a unei solutii arhitecturale care sa raspunda cresterii accelerate a numarului de zboruri si de pasageri.

„Vom fi Liga Mare a aeroporturilor din Europa. Proiectul va schimba complet fata orasului, in bine. Aeroportul va deveni un generator de venit pentru bugetul Iasului. Atractivitatea orasului va creste exponential tocmai datorita unui proiect vizionar, etapizat, eficient, realizabil in totalitate. Finalizarea proiectului integral (a ultimei etape) este preconizata pentru 2025. An de an se va construi ceva, cate un modul din acest mare proiect. Vom avea 18 de ghisee check-in, si vom putea procesa cate 8 avioane de mare capacitate in acelasi timp. Zona cargo a aeroportului va avea adresabilitate inclusiv pentru Republica Moldova si Ucraina, in afara Regiunii de Dezvoltare Nord-Est in intregime. Zona cargo va putea induce in economia locala orientarea mediului antreprenorial spre realizarea de produse finite ori componente, volumetric mici, care insa pot ingloba tehnologii inalte, toate acestea sper eu, cu sprijinul mediului academic iesean. Cresterea bunastarii locale se poate face doar prin plus valoare, iar Iasul este pregatit, mai ales prin intermediul aeroportului, sa adauge aceasta valoare atat de necesar,” a declarat Marius BODEA, presedintele C.A. al Aeroportului International Iasi.