Având locaţia în nord estul Moldovei, pe un deal înalt de 180m, Aeroportul Iaşi este unul dintre cele mai vechi aeroporturi acreditate din România. Chiar din anul 1905 aveau loc, pe o pistă de iarbă mai mult sau mai puţin adecvată, întreceri artistice aviatice cu pionierii aviaţiei romantice, susţinută in acea perioadă de Casa Regală.

În timpul perioadei interbelice, între Primul Război Mondial şi al doilea Război Mondial, zona Iaşi şi-a câştigat statutul ei reprezentativ comercial în 1926, când orarul zborurilor a fost oficializat pe ruta Bucureşti-Galaţi-Iaşi şi Chişinău. Zborurile erau operate de avioanele DeHavilland cu două motoare şi elice, având capacitatea maximă de 14 scaune. Până la începutul celui de-al doilea război mondial, această rută a fost exploatată constant, dar odată cu bombardamentele masive asupra Iaşului, când aeroportul a fost deasemenea distrus, întreaga zonă a devenit greu accesibilă

În anul 1969, Aeroportul Iaşi este modernizat, ca parte a unui program naţional de reabilitare a mai multor obiective strategice. O pista de beton este construită, cu o lungime totală de 1800m, cu un balizaj modern şi cu un terminal pentru pasageri. Cu noile dotări tehnice, Aeroportul Iaşi a reluat competiţia comercială naţională, în timp ce Compania Tarom opera în mod curent zilnic pe destinaţii ca Bucureşti, Arad, Timişoara şi Cluj.

În anul 2001 are loc deschiderea Terminalului 1, având o capacitate de 160 de pasageri/oră, 4 birouri de check-in și 2 porți de scanare.

În iulie 2012 este dat în funcțiune Terminalul 2, cu o capacitate de 200 pasageri/oră, 4 birouri de check-in și 2 porți de scanare.

Cel mai amplu proiect de modernizare derulat de Aeroportul Internațional Iași a inclus construcția unei noi piste (singura pistă flexibilă din România), realizarea căii de rulare, marirea platformei și construcția unuia nou -Terminalul T3- ce a fost inaugurat în Octombrie 2015, cu o capacitate de 320 pasageri/oră, 6 birouri de check-in și o suprafață totală de 3600 de m.p( de 3 ori mai mare decât a terminalului T2).