Referitor la declaratiile Domnului Primar al Municipiului Iasi, in Conferinta de Presa de astazi, 12 octombrie 2016, privind construirea Spitalului Regional de Urgente in zona Moara de Vant, precizam urmatoarele:

Aeroportul Iasi nu avizeaza autorizatii de construire, astfel incat toate afirmatiile legate de acest subiect sunt tendentioase. Avizul tehnic de specialitate pentru construirea unui astfel de obiectiv este obligatoriu si este emis de Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR).

Conform Regulamentului (UE) nr. 139/2014 (Anexa III, paragraf ADR.OPS.B.075 – Protectia Aerodromurilor, precum si AMC&GM – Aerodromes – Annex to ED 2014-012-R), Aeroportul Iasi si-a indeplinit datoria si a actionat legal, inaintand factorilor de decizie acte pentru a aduce la cunostinta riscurile ce pot aparea in cazul realizarii unei constructii precum Spitalul de Regional de Urgente intr-o zona de risc operational aerian. Totodata, si in baza acelorasi cerinte, Aeroportul Iasi si-a aparat dreptul legitim de a-si proteja desfasurarea eficienta si in siguranta a activitatii economice care i-a fost incredintata spre administrare.

Amplasarea unui astfel de obiectiv de importanta regionala intr-o zona cu restrictii, langa un  aeroport care, prin activitatea sa, genereaza zgomot foarte mare, este clar o masura care va crea o dubla problema: disconfort fonic pentru cei ce beneficiaza de serviciile spitalului si, cu siguranta, viitoare restrictii de operare pentru Aeroport, intrucat legislatia de mediu protejeaza sanatatea oamenilor in mod primordial, si nu investitiile, chiar daca acestea sunt multiplicatoare in economie, asa cum este Aeroportul Iasi.

Administratorul de aerodrom are datoria de a monitoriza continuu zonele de protectie ale Aeroportului si este obligat sa faca toate diligentele legale pentru a-i instiinta pe cei in drept asupra riscurilor ce se pot aparea, prin construirea in zonele de protectie a Aeroportului, a unor obiective civile. Siguranta oamenilor primeaza intotdeauna chiar si in cazul in care vorbim de cei care folosesc obiectivul in cauza sau sunt pasageri in avion. Dupa momentul de instiintare, administratorul de aerodrom va fi absolvit de orice obligatie si nu va putea raspunde pentru eventuale prejudicii ori evenimente critice produse ca urmare a construirii unui edificiu intr-o zona de risc operational aerian. Orice decizie adoptata in urma luarii la cunostinta a elementelor de risc operational si de alta natura va trebui sa fie asumata de cei care iau aceasta decizie.

Rog Primarul Iasului sa aiba decenta de a nu isi ascunde greseala de a decide amplasarea hazardata a SRU langa Aeroport, prin infestarea opiniei publice cu declaratii deplasate.” (Marius BODEA, Presentele C.A. al Aeroportului International Iasi)