Aeroportul Iasi inregistreaza, pentru a doua luna consecutiv, un flux sporit de pasageri. Numarul celor care au tranzitat aeroportul iesean in luna februarie a.c. a crescut cu 13% fata de luna precedenta, ajungand la 47.290 de calatori. Desi februarie este cunoscuta ca luna cu cel mai slab trafic in aviatie, din intreg anul, iata ca luna februarie 2016 a avut cel mai mare trafic din istoria aeroportului nostru, chiar mai mare decat cel inregistrat in lunile de varf (iulie –august) ale anului trecut.

Fata de aceeasi perioada a lui 2015, cand 21.152 de pasageri au ales serviciile aerogarii iesene, cresterea traficului a fost mai mult decat dubla in a doua luna din acest an, iar fata de luna februarie a anului 2014, cifrele aproape s-au triplat. Un total al numarului de pasageri la Aeroportul Iasi, in primele doua luni din acest an, arata o crestere de 104 procente comparativ cu perioada similara a anului trecut.

Concomitent cu implementarea proiectului major de modernizare a infrastructurii aeroportuare, strategia de piata a adus o crestere de trafic de 120% in trei ani, la 381.000 pasageri in 2015. Si, pentru prima data in istoria sa, Iasul se afla acum pe podiumul aeroporturilor regionale din tara, dupa Cluj si Timisoara, „Cresterea aceasta accelerata de la o luna la alta nu ne surprinde, cata vreme ne asteptam ca in acest an sa inregistram un trafic de 850.000 pasageri, fata de estimarea initiala de 700.000. Si este posibil ca 2017 sa fie anul in care vom surprinde un trafic de un milion de pasageri la Aeroporul Iasi. Perspectivele de crestere ne-ar putea regasi in urmatorii 4-5 ani pe aceeasi linie cu Timisoara si poate chiar mai sus daca vom sti sa gestionam cu intelepciune si sa dezvoltam infrastructura. Insa comparatia aceasta privind numarul de pasageri pe un aeroport trebuie gandita altfel: mai multi pasageri inseamna, de fapt, mai multa dinamica; prin urmare, mai multe posibilitati de dezvoltare in zona noastra. Asa cum am mai spus, pentru a putea gestiona corect si eficient un flux sporit de pasageri, va fi nevoie de suplimentarea capacitatii de procesare, unind cele doua terminale existente intr-unul singur. Ramane insa o problema majora ignorata in mod repetat de catre autoritati: lipsa unui drum adecvat spre aeroport, cu minimum doua benzi de mers, care sa poata sustine traficul intens ce se anunta in perioada urmatoare”, a declarat Marius BODEA, presedintele C.A. al Aeroportului International Iasi.